Tuesday, September 27, 2005

Mari Membolingkan diri


Tomorrow (28/9/2005) I will make a comeback.. hopefully a glorious one muahahaha... Aku akan membolingkan diriku semula. Ini semua bidan terjun punya halla, dah takde org nak main boling utk kampeni ni, terpaksala aku menerjunkan diriku :P. Sebenarnya memang aku teringin nak main semula, cuma aku takut je dengan sakit pinggang aku yang tak seberapa ni.

Oleh kerana taknak malukan kaum, Ahad lepas aku cuba-cuba jugakla melontar, test power :D. First game 120, 2nd game 96 jaaa.. adus teruknya. Step ingat lagi, cuma tips2 untuk target tu kureng skit. Aku main kat Summit USJ. Taktaula lane kat situ memang tak bagi aku hook ke, bola aku straight je dari pangkal sampaila ke hujung. Adala jugak beberapa strike, tapi macam tak sengaja pun iye jugak.

Aku taktaula ada bape pompuan main nanti, tapi dari opis aku ni ada 4. Branch lain tah bape taktau. Hadiah macam best jugak nak direbut. Mug kampeni, towel, dan paling mengujakan vacuum walaupun kat umah aku dah ada sebijik. The most important is.. to gain back my pride kah kah kah... sungguh poyo. Nenek Kebayan is coming back .. jaga jaga.. silap haribulan bersih longkang kat lane tu :P.

Oleh sebab aku sedikit paranoid nak main, so aku pun search la sikit-sikit tips kat internet. Ni lah antara website aku jumpa :
Bowling Resource Portal - ni ada banyak links ke bowling tips.
Bowling advice - Tips yang paling aku carik cite pasal target pin ngan board and dots.


Bowling Terminology - from bowling study guide

Anchor - the person who bowls last on a team.

Double - two strikes in a row.

Gutter ball - a ball that drops into either gutter.

Handicap - a bonus score or score adjustment awarded to an individual or team based on averages.

Head pin - the number one pin

Leave - pin or pins left standing after a throw.

Line - a completed game as recorded on the score sheet.

Open frame - a frame in which no strike or spare was recorded. At least one pin remained standing.

Sleeper - a pin hidden from view.

Spare - all pins knocked down on two balls.

Strike - all pins are knocked down on the first ball.

Striking out - getting three strikes in the last frame.

Turkey - three strikes in a row.

0 comments on "Mari Membolingkan diri"

 

Aku, Dia dan Lagu Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates