Friday, March 12, 2004

Checkup 16 Mac 2004


Dah lama aku nak menaip pasal ni. Tak tertaip-taip.. bz plak ngan keje2 CRM. Ala.. keje tolong orang register budak-budak sekolah ke portal sekolah tu. Job aku sendiri belum boleh start sebab contact person tu kata dia tengah bz. Ntah bila boleh ada meeting nak initiate projek tu tahla.

Hmm.. Last checkup baby ok. Tapi taktau boy/girl. Kaki dia lindung plak..kepit kat situ. Malu agaknya. Abangku kata, agaknya pompuan tu sebab dia malu.. hehe teori terkelendat. Kalau ikot instinct kitorang mula2 dulu rasa girl. Tp skang taktau plak. Macam2 teori aku dengar. Ada yang kata bila tengok muka aku, dorang kata maybe baby girl. Dorang kata, muka berseri2 kalau baby girl. Dorang tak cakap pun muka aku yg berseri.. tapi dari teori tu kira muka aku berseri la? kahkahkah... Ada plak kata kalau baby boy muka berseri. Tah aku pun taktau mana satu betul. Yg aku tau, muka aku camni je. Org lain nampakla agaknya.. kelainan tu, kan..

Yg besnya, masa scan kat muka, nampak mulut baby terbuka. Pastu dia tutup plak. Pastu tangan dia mula2 kat pipi..pastu gerak2 ke bawah. Doctor pun happy je tengok. Kitorang rasa seronok betul.. satu pengalaman yang tak dapat nak lupa.. Lepas buat ultrasound tu, jumpa doctor lain pulak. Dia bagitau keputusan ultrasound tadi. Plasenta atau uri kat bawah.. Selalu mende tu akan naik skit2, dan bila bersalin nanti, takde masalah. Tapi, kalau uri ni tak naik jugak, takut ada pendarahan, dan baby tak boleh keluar. Kalau jadi camtu, kena operatela. Harap-harapnya, biarlah bersalin normal.

Mak aku nasihat, banyak2kan sembahyang hajat, doa, baca Surah Maryam utk mudah bersalin. Dia dulu anak 11 orang, takde masalah pulak..lagila takde scan2 seme ni. Dia kata, dalam orang melayu, ada istilah menjunjung uri. Maknanya uri keluar dulu, barula baby kuar. Kiranya ada jugak kes uri kat bawah dan kuor dulu..still ok. Ada kawan officemate aku ni, dah nak bersalin uri dia baru naik. Semua tu kuasa Allah, pada Dia je la aku memohon keselamatan.

0 comments on "Checkup 16 Mac 2004"

 

Aku, Dia dan Lagu Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates