Sunday, August 31, 2008

Merdeka 2008


Tawon ni aku tak pergi Dataran Merdeka. Lagipun ada baby ni susah pulak bersesak-sesak. Budak-budak ni pun baru je sembuh dari batuk dan selsema.

Apa erti merdeka bagi aku tahun ini? haha boleh bertukar-tukar pulak erti merdeka untuk setiap tahun ye?

Bagi aku tahun ni, aku rasa merdeka bila aku dapat siapkan kerja ofis yang tengan melambak ni. Merdekakan diriku dari membandingkan diri dengan orang lain. Merdeka dari merasa tiada kejayaan yang kumiliki dan merdeka dari rasa rendah diri yang hanya akan mengurangkan produktiviti. Merdeka dengan rasa aku berada di tempat dan dengan orang-orang yang terbaik buat diriku. Merdekakan diri dengan mempunyai rasa syukur dengan apa yang ada tanpa alpa untuk berusaha ke arah yang lebih positif.

Tiada sambutan istimewa, tapi pagi ni nak pergi Carrefour cari barang dapur. Esok dah nak puasa .. sekejapnya dah nak sampai hujung tahun.

Dengan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Kemerdekaan ke 51 dan Selamat Menyambut Ramadhan. Semoga diri kita merdeka dari kemungkaran dan mendapat kejayaan dunia akhirat.

0 comments on "Merdeka 2008"

 

Aku, Dia dan Lagu Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates