Sunday, October 16, 2022

Setiap Hari


Oh Rasulullah
Ketika terjaga dari lena
Aku teringat pesanmu
Maka aku berdoa
Tanda syukur ku masih bernyawa
 
Ya Saidina wa Maulana
Ketika ingin bersuci
Aku teringat pesanmu
Maka aku mohon perlindunganNya
Agar dipelihara dari gangguan musuh yang nyata
 
Wahai Yang Terpuji
Ketika melihat diri pada cermin
Aku teringat pesanmu
Maka aku berharap
Akhlakku seindah akhlakmu
Meyakinkan diriku yang aku telah diciptakan Al-Khaliq sebaiknya
 
Ya Habiballah
Ketika rezeki di depan mataku
Aku teringat pesanmu
Maka aku memohon keberkatannya dari Ar-Razak
Dan aku sedar hanya bagiNya pujian
Kurniaiku nikmat terbesar…
Laa ilaha illallah Muhammadar Rasulullah
 
Ya Amirul Mukminin
Ketika melangkah keluar rumahku
Aku teringat pesanmu
Maka aku berserah diri pada Al-Qawiy
TanpaNya aku insan lemah
DenganNya aku menjadi kuat meniti arus pancaroba
 
Setiap hari
Aku insan di penghujung dunia
Sentiasa berharap akulah orangnya
Yang engkau ceritakan pada sahabatmu
Walaupun aku tidak sempurna dan sering alpa
 
Setiap hari
Sebelum aku menutup mata
Aku teringat pesanmu
Maka dengan nama Allah
Aku hidup dan aku mati
Semoga kita bertemu di Syurga yang abadi.
 
Rin
Bangi, 16 Oktober 2022


0 comments on "Setiap Hari"

 

Aku, Dia dan Lagu Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates