Friday, June 02, 2006

Sepi Itu Indah 2


Apakah yang aku buat di kala Yana di kampung? Merempitkah aku.. atau tidur lenakah aku? Adakah aku lakukan perkara-perkara yang kuimpikan selama ni? Too many things yet too little time.. that is what I can say haha..

Ahad
Bertolak dari kampungku selepas Asar. Singgah di Tanjung Karang untuk menghantar kakakku si Anjang dan anaknya si Aiman ke rumahnya. Singgah pula ke Sunway untuk menghantar adikku si Anim ke apartmentnya dan Maghrib di sana.
Masa nak balik ke rumah aku nak beli nasi lemak di gerai berhampiran rumah, barulah aku perasan malam tu ada perlawanan MYTeam menentang pasukan Malaysia bawah 20 tahun. Alamak... camne boleh lupa ni? Nasib baik aku sempat lagi rupanya masih ada 2nd half. Abangku kerja so aku tengok bola dan merasa suspen seorang diri. Sambil-sambil tu aku menjadi pengulas sukan tak bertauliah dengan menyampaikan SMS kepada Abangku hehe..

Isnin
Balik kerja aku seorang je di rumah sebab Abangku kerja. Aku layan novel, membasuh dan melipat pakaian dan memasak sempoi untuk Abangku. Dah lama aku start novel Pesona Rindu oleh Sharifah Abu Salem, tapi baru sekarang aku dapat membaca sehingga separuh buku tu haha kesian. Best ceritanya, kisah hidup orang bermadu. Kisah Najmah yang berkahwin dengan Fazlan sebagai isteri kedua dan mempunyai seorang anak bernama Hakimi. Isteri pertama, Darina berada di luar negara mengejar cita-cita dan tidak langsung mengetahui apa yang terjadi walaupun setelah dia pulang ke tanahair, begitu juga bapanya Tan Sri emm lupa lak hehe... Semua ahli keluarga Fazlan tahu dan terpaksa la berlakon mcm cerita Sembilu. Hakikatnya hidup bermadu nampak indah tapi sebagai perempuan terpaksa menanggung cemburu yang tak sudah. Adala hikmah Allah dah tetapkan cuma manusia kena bijak menghadapinya.

Selasa
Bertenet dengan Abangku ke Satay Samuri di Kajang, tempat pertemuan pertama kami dan akhirnya menyatukan kami di alam perkahwinan. Hari ini, genaplah 3 tahun kami melayari kehidupan berumahtangga dan berbagai suka duka kami lalui. Bagiku, itu semua adalah panduan untuk kami meneruskan perjalanan yang lebih panjang. Marriage is a journey, not a destination. Ganbatte ne, Abangku... We can do it! Semoga kita berjaya melahirkan ummat yang soleh dan solehah.

Rabu
Hari ini aku memenuhi Golden Dreamku haha.. bermain go kart di Stadium Shah Alam bersama kawan-kawan office. Geng-geng yang join adalah Aima, Lin (PMC), Bazet, Wan, dan Ezal. Aku ngan Lin main satu round je, tapi budak-budak lain main sampai 2 round. Seronokla main gokart ni, cuma aku slow sangatla entah berapa kali diorang potong aku haha.. Lepas tu kami minum di kedai mamak. Aku order mee goreng mamak bungkus dan makan kat umah je sambil tengok tv.

Khamis
Hari pasar malam. Aku dah plan nak masak special malam ni. Aku beli bahan-bahan di pasar malam. Ingat nak masak ketam bercili, sekali ketam mahal sangat sampai terover bajet aku, terus tak jadi hehe .. tukang jual dah siap timbang dan dah nak siang, aku terpaksa cancel dan carik idea baru on the spot. Akhirnya aku tak masak ketam pun kira kurang satu dish je la. Lauk-lauk yang aku masak termasuklah Siakap Stim, Kangkung Tauchu, Sotong Goreng Kunyit Dengan Kacang Panjang, dan Seedless Sweet Oranges huhu.. sendat jugakla perut.. Alhamdulillah...

Jumaat
Aku nak buat research untuk ke Genting Highlands.. last-last aku chat je dengan kawan aku yang tengah study kat UK, si Ajin. We practised our English today and it looked funny in the beginning. However, we enjoyed it very much. Our motto today is "We Both Are Learning" haha... very inspiring indeed.

Sabtu
Oleh kerana aku begitu gian untuk melakukan aktiviti advencer buat sementara Yana di kampung, aku telah mengajak Abangku ke Genting Highlands, Kota Keriangan. Kitorang pergi naik bas je, ambik package termasuk bas pergi balik KL Sentral-Genting, Genting Skyway dan Outdoor Theme Park (unlimited ride). Ada masa nanti insya-Allah aku cerita lagi detail.

Ahad
Pagi Ahad ni aku akan pergi menghadiri jemputan kenduri walimah officemate aku, Mazwan. Selepas tu aku akan balik kampung untuk mengambil buah hatiku Yana. Rinduuuuuu....
Yanaaaaa.. Ibu will come to you. We will sing Barney song and laughing together. I will read you Aa Ba Ta and teach you to recognize the vehicles ilustrated in your book. We will count from 1 to 10 together and even I will teach you more numbers and alphabets.

0 comments on "Sepi Itu Indah 2"

 

Aku, Dia dan Lagu Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates