Tuesday, May 29, 2007

Tidur Asing-asing


Dah 2 malam berturut-turut Yana tidur kat bilik dia. Malam semalam dia bangun nak minum susu, langsung dia panjat katil kitorang tak balik-balik bilik dia dah. Aku pulak lepas bancuhkan dia susu, aku yang tidur kat bilik dia hehe.. rugila ubat nyamuk baik aku tidur situ.

Malam tadi aku ingat nak temankan dia sekejap. Aku tidur la kat bawah katil dia. Tau-tau sampai nak ke pagi aku tidur kat situ. Bila aku sedar, aku tengok kat luar, Abangku tidur depan tv. Anak beranak tidur bersepah-sepah. Aku sambung je la tidur semula kat kaki katil Yana.

Tak lama lepas tu, gedebub.. Yana jatuh atas kaki aku. Aku pun terjeritlah, "Anak aku!".. tapi dalam gelap tu aku nampak dia dengan selamba panjat katil semula dan sambung tidur. Nasib baik jugak aku memang letak comforter kat tepi katil tu..hehe.. Sampaila pagi tadi baru dia bangun. Maknanya Yana dah boleh tidur sendiri hehe..

Bukan apa, dia dah nak ada adik, sudahla bilik aku tu sempit, dia pulak tidur lasak, jadi baiklah dia tidur bilik dia sendiri. Aku plan nak letak glow in the dark stars kee.. bagi menarik sikit bilik anak dara tu. Tampal-tampal gambar ke.. nantilah aku plan.

2 comments on "Tidur Asing-asing"

milan on Mon Jun 11, 08:30:00 PM said...

wah bestnya rin anak ko dah bule tido sendiri..share tipsla rin..anak aku si harith sampai skrg masih tido dalam bilik aku..tapi kat bawahla..tak pon kat tilam dia sendiri..

cume kkdg je dia tido bilik sendiri yg tak proper as umah aku dua bilik aje....tu pon awal pagi dia akan terbangkit cari aku..tapi still not bad jugelakan..aku pon ingatkan nak try slow2la kasik budak dua org tu tido bilik sendiri..rase privacy sket aku dan somi ade bilik kitaorg sendiri..

Kurma on Tue Jun 12, 01:51:00 PM said...

tahla ajin aku pun takde tips nak share. Cuma aku terpk.. maybe boleh keep talking to her that it's her room. Pastu aritu aku aritu letak katil siap tilam (tilam nipis gile je + narita utk tebalkan sket). Pastu pilih cadar kale ceria2 sket. Skang lak aku tampal glow in the dark stars kat bumbung ngan dinding bilik tu sket. Bagi dia rasa excited sket.

Tp kan ajin.. anak ko nak gak tido skali skala kat bilik dia kira ok gak tu cuma kena buat selalu la. Mcm yana pun masa nak tido aku kena temankan kejap.. nnt barula aku tinggalkan dia. Kdg2 dia nak susu dia kejut aku dia terus tido kat katil aku. Kdg2 dia masuk bilik dia semula. Still baru lagi..

 

Aku, Dia dan Lagu Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates