Friday, August 13, 2010

Beza Kita



Aku seorang wanita
masih berjuang pada liku kehidupanku
sama sepertimu sang lelaki
hidup kita sama menguji

Aku seorang wanita
letih membanting tulang dan memikir
sama sepertimu sang lelaki
hidup kita mencari seperiuk nasi

Aku seorang wanita
punya harga diri
sama sepertimu sang lelaki
hidup kita pantang dicerca dan dikeji

Aku seorang wanita
menongkah adat yang mengongkong kemajuan
sama sepertimu sang lelaki
hidup kita elakkan merempat

Aku seorang wanita
cuba menjadi Fatimah dan Khadijah
sama sepertimu sang lelaki
hidup kita tidak kan terbanding dengan Ali dan Muhammad

Lalu sang lelaki, apakah sahaja
yang membezakan antara kita?

Jika kau tahu bezanya
hidup kita adakah kau biarkan sama?
ilmuku adakah kau biarkan sama?
imanku adakah kau biarkan sama?





Rin 
Bangi
13 Ogos 2010







0 comments on "Beza Kita"

 

Aku, Dia dan Lagu Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates